Įmonių žingsnių iššūkių fenomenas – kopia net į Everestą

Pirmojo karantino metu mobiliosios programėlės „#walk15“ vartotojams pristatyti žingsnių iššūkiai, kiek daugiau nei per metus tapo aktyvios gyvensenos fenomenu, plintančiu ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Vien per pastaruosius 6 mėnesius programėlėje sukurta per 400 privačių žingsnių iššūkių įmonėms, kuriuose ėjo dešimtys tūkstančių dalyvių iš beveik 40 valstybių, tarp kurių aktyviausios buvo Švedija, Jungtinė Karalystė, Norvegija, JAV, Vokietija, Latvija ir, žinoma, Lietuva. Tiesa, bene labiausiai stebina tai, jog iššūkiai tapo įrankiu, leidžiančiu įmonėms keliauti virtualiai, kai to negali daryti gyvai.

Iš pažiūros paprastas, smagią žingsnių konkurenciją skatinantis funkcionalumas įmonėms tapo būdu puoselėti sveikatingumo, tvarumo bei ekologijos vertybes bendruomenės viduje, pagyvinti darbinę atmosferą ir suvienyti karantino kontekste atitolusius kolegas. Mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėjos Vlados Musvydaitės teigimu, daugiausiai aktyvumo ir sėkmės sulaukia tie iššūkiai, kurių tikslas bei idėja yra artimi visai komandai.

„Privatūs žingsnių iššūkiai tapo daugelio įmonių patikrinta priemone bendruomeniškumui, įmonės vertybėms ir sveikatingumui puoselėti. Pastebime, jog siekiant, kad iššūkis įtrauktų didžiąją dalį komandos, jis turi būti priimtinas visiems. Kitaip tariant, įsitraukti eiti ir varžytis turi visi – nuo vadovo iki įmonės naujokų, o iššūkio žingsnių tikslas turi atitikti vidinę įmonės bendravimo kultūrą bei atmosferą“, – sako V. Musvydaitė.

Kur keliauja įmonės?

Pirminė privačių žingsnių iššūkių funkcija įmonėms leidžia puoselėti du pagrindinius tikslus. Pirma, skatinti darbuotojus rinkti žingsnius ir taip rūpintis savo fizine bei emocine sveikata. Antra, automobilį iškeisti į keliones pėsčiomis, taip programėlėje „#walk15“ auginant virtualius medžius, mažinant savo CO2 pėdsaką bei puoselėjant tvarumo ir ekologijos principus.

Tiesa, prie iššūkių kūrimo prisijungiant vis daugiau ir daugiau įmonių, iššūkiai tapo smagiomis virtualiomis komandų kelionėmis. Išliekant sudėtingoms kelionių sąlygoms, įmonės savo darbuotojus kviečia pasiekti egzotiškiausias šalis ar ambicingiausius iššūkius, visus juos matuodami žingsniais.

  • Kelionės aplink pasaulį. Didžiosios, ambicingus žingsnių tikslus komandos viduje išsikėlusios įmonės leidžiasi į mėnesio ar ilgesnes virtualias žingsnių keliones su tikslu apeiti pasaulį. O kartais – ir ne po kartą ar du! Pasiekti šį tikslą kartu nėra taip sudėtinga, kaip gali pasirodyti iš pirmojo žvilgsnio – bendrai komandoms reikia įveikti 50 mln. žingsnių.
  • Vizitai į kompanijos biurus skirtingose šalyse. Populiari žingsnių iššūkių tendencija tarptautinių kompanijų gretose – virtualios žingsnių kelionės į kompanijos biurus kitose šalyse. Tokiu būdu karantino metu išlaikomas ryšys ne tik komandos viduje, bet ir su kolegomis užsienyje. Kaip papildomą priemonę, mobiliosios programėlės kūrėjai suteikia galimybę iššūkio dalyviams siųsti informacines žinutes, informuojančias apie virtualiais žingsniais pasiektų miestų ar kompanijos biurų įdomybes.
  • Ekstremalūs iššūkiai. Stiprūs iššūkiai – suvienija. Ši komandinė logika puikiai pritaikoma ir formuojant įmonės žingsnių iššūkio tikslą. Kuo įdomesnis ir ambicingesnis jis bus, tuo komandai įdomiau žingsniuoti ir jo siekti. Tarp populiariausiųjų programėlėje iki šiol – virtualus kopimas į Everestą.
  • Egzotiškos, tolimosios šalys. Ne rečiau įmonės savo iššūkio tikslu pasirenka ir malonias asociacijas keliančias atostogų kryptis. Negalėdamos keliauti gyvai, virtualiai komandos žingsniuoja iki Paryžiaus, Havajų, Australijos ar net Tolimųjų Rytų. Pasirinkta kryptis yra apskaičiuojama žingsnių atstumu, nugulančiu mobiliosios programėlės „#walk15“ iššūkio turnyrinėje lentelėje.
  • Kelionės darbinėmis kryptimis. Daug tarptautinėje rinkoje veikiančios įmonės savo žingsnių iššūkiu tikslu ne retai pasirenka ir smagias asociacijas komandos viduje keliančias kryptis. Pavyzdžiui, virtuali kelionė pas pagrindinius įmonės tiekėjus į Kiniją, su šmaikščia gaida, jog taip bus greičiau, nei laukti įprastuoju būdu atkeliaujančių siuntų.

Nepaisant to, kokią kryptį ar žingsnių iššūkio tikslą nusistato įmonė, mobiliosios programėlės kūrėjai juos žingsniuoti motyvuoja ir papildomomis priemonėmis. Įprasta kiekvieną savaitę rinkti iššūkio aktyviausią ėjiką, o iššūkio pabaigoje – aktyviausiai ėjusius dalyvius ar komandas.

Dienos žingsnių vidurkis – auga

Programėlės „#walk15“ kūrėja V. Musvydaitė pastebi, kad žingsnių iššūkiai tampa ne tik svarbia vidinės komunikacijos bei komandos formavimo priemone, bet ir efektyviu įrankiu, formuojant kasdieninius ėjimo įpročius.

„Šiuo laikotarpiu stebime ir reikšmingai augantį vidutinį programėlės vartotojų kasdieninių žingsnių skaičių. Iki karantino jis siekė apie 4 tūkst. žingsnių, o šiandien vienas vartotojas vidutiniškai per dieną nueina 4,5 tūkst. ir daugiau žingsnių. Tikime, kad viena iš pagrindinių šio augimo priežasčių – žingsnių iššūkių kuriama motyvacija bei puoselėjama ėjimo kultūra“, – sako V. Musvydaitė.

Privačiame įmonės žingsnių iššūkyje gali dalyvauti neribotas skaičius komandos narių – nuo vos keliolikos iki kelių šimtų ar net tūkstančių. Pagal įmonės sandarą bei iššūkio tikslą, jungtis į jį įmonės atstovai gali individualiai, rinkdami žingsnius kiekvienas už save, arba eidami komandomis – už savo skyrių, departamentą ar padalinį.

Privačių žingsnių iššūkių įmonėms funkcionalumu jau pasinaudojo tokios tarptautinės ir Lietuvos kompanijos, kaip „Vinted“, „Adform“, „Paysera“, „Iki“, „Mitnija“, „Drogas“, „Girteka“, „Lietuvos geležinkeliai“, „Transunion“, „Bitė“, „Regitra“ ir šimtai kitų.

Iššūkių kontekste reikšmingai išaugo ir programėlės naudojimas tarptautinėje rinkoje. Šiandien 210 tūkst. vartotojų turinti „#walk15“ yra aktyviai naudojama beveik pusšimtyje pasaulio valstybių, o programėlės kūrėjai kas savaitę skaičiuoja vidutinį 5 tūkst. vartotojų prieaugį.

Įmonėms, norinčioms susikurti savo žingsnių iššūkį pakanka užpildyti trumpą el. formą, esančią ČIA.