Keturis kartus aplink Žemę – tiek nuotolinio mokymosi metu suvaikščiojo Lietuvos mokiniai

   

Vilniaus MINTIES gimnazijos mokinių darbas LAISVĖ
Vilniaus MINTIES gimnazijos mokinių darbas LAISVĖ

Pavasarį įprastą šalies mokinių ir mokytojų rutiną paįvairinus nuotolinio mokymo iššūkiams, kartu su juo atkeliavo ir daugybė prasmingų bei naudingų iniciatyvų. Viena jų –  Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei mobiliosios vaikščiojimo programėlės „#walk15“ inicijuoti nemokami, interaktyvūs žingsnių iššūkiai mokykloms.

Mokslo metams, o kartu ir žingsnių iššūkių iniciatyvai keliaujant į pabaigą, projekto iniciatoriai suskaičiavo, jog nuotolinio mokymosi metu mokiniai kartu sudėjus nužingsniavo daugiau nei 235 mln. žingsnių. Tai tolygu atstumui, kurį pasiektumėme aplink Žemės rutulį apėję keturis kartus.

„Visavertis vaikų ugdymas apima tiek žinių suteikimą, asmenybės gebėjimų atskleidimą, jų formavimą, tiek ir fizinį aktyvumą. Karantino metu visi šie dalykai tapo nelengvais iššūkiais, ypač sporto veiklos, kurias atlikti būnant namuose sumažėja galimybių. Todėl džiugu, kad dirbant kartu pavyksta atrasti kūrybiškų fizinės veiklos idėjų ir iniciatyvų, kurias nesustabdo kambario, namų sienos, o, priešingai, sudomina ir taip aktyvai įtraukia mokinius. Galbūt dabar dar dažniau pagalvosime, kad net būdami namie kiekvienas sau galime išsikelti žingsniavimo iššūkį“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

Dar balandžio pradžioje startavusi iniciatyva mokyklų ir klasių atstovus kvietė skatinti fizinį moksleivių aktyvumą net ir laiką leidžiant namuose. Mobiliojoje lietuvių kūrėjų programėlėje „#walk15“ buvo įdiegta speciali funkcija, leidžianti klasės ar mokyklos atstovui sukurti privatų žingsnių iššūkį, kuriame būtų galima stebėti visos klasės aktyvumą. Kiekvieną dieną surinktų žingsnių rezultatas būdavo sumuojamas, o motyvaciją žingsniuoti kėlė noras išlikti prizinėse iššūkio lentelės vietose.

Įsitraukė moksleiviai iš visos šalies

Mokyklos bus apdovanotos IKI Ėjimo varžybose Vilniuje.

Programėlės „#walk15“ kūrėjos Vlados Musvydaitės teigimu, privatūs žingsnių iššūkiai  bendraklasiams leido ne tik smagiai pasivaržyti, bet ir tapo pagalbininku auklėtinių fizinį aktyvumą lavinantiems kūno kultūros mokytojams.

„Džiaugiamės, kad taip greitai gimęs projektas sulaukė tokio mokytojų ir moksleivių įsitraukimo. Iš viso buvo sukurta net 120 žingsnių iššūkių, kuriuose ėjo nuo kelių iki keliasdešimties ar net šimtų moksleivių. Visi kartu jie surinko daugiau nei 235 mln. žingsnių. Skaičiai tikrai įspūdingi, o dar šauniau yra teigiamos emocijos, kurias šie iššūkiai suteikė tiek mokytojams, tiek jų auklėtiniams“, – sako mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė.

Anot V. Musvydaitės, projektui sulaukus pasisekimo svarstoma galimybė jį tęsti ir rudenį – prasidėjus naujiesiems mokslo metams. Tuo tarpu vasarą moksleiviai kviečiami prisijungti ir eiti už savo mokyklą šalies mastu bei dalyvauti fizinį aktyvumą skatinančiuose ėjimo renginiuose.

„Nors privatūs klasių ir mokyklų iššūkiai jau keliauja į pabaigą, programėlėje vis dar intensyviai vyksta visos šalies mokyklų žingsnių iššūkis. Jame dėl pirmosios vietos šiuo metu įnirtingai varžosi Klaipėdos „Smeltės“ ir Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos. Abi mokyklos jau nuėjusios virš 310 mln. žingsnių! Tiesa, daugiausiai einančią šalies mokyklą apdovanosime liepos 11 dieną, kasmetinio ėjimo renginio „IKI Ėjimo varžybos“ Vilniuje metu, tad laiko pasikeisti lyderiams dar šiek tiek yra“, – sako V. Musvydaitė.

Motyvacija smagiai pasivaržyti

Privačių mokyklų iššūkio trukmę kiekviena klasė galėjo pasirinkti individualiai, tad aktyviausios klasės žingsniavo ir tarpusavyje varžėsi dar vasaros pradžioje. Atitinkamai, iššūkį sukūrusių mokytojų ir tėvelių įspūdžiai plūsta iki šiol.

„Aktyviausiai įsitraukė jaunesnės auklėtinių klasės – penktokai ir šeštokai. Jiems tai buvo puikus impulsas ir paskatinimas judėti. Ypač aktyviai žingsnius jie rinko, tarpusavyje varžėsi ir lenktyniavo pirmąsias tris iššūkio savaites. Tuo metu kiek įsijungdavau programėlę, tiek pirmoji vieta būdavo vis pasikeitusi. Aš net klausdavau mokinių – kaip jūs surenkate tiek daug žingsnių?“, – įspūdžiais dalijosi Pasvalio rajono Pumpėnų gimnazijos mokytoja Regina.

Tuo tarpu Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos mokytoja Lina, iššūkius savo mokiniams sukūrusi vos ją pasiekus informacijai apie naująją iniciatyvą, mokinių aktyvumu džiaugėsi nuo pirmųjų projekto dienų.

„Aš kaip mokytoja – didelių iššūkių mėgėja, apsidžiaugiau gavusi Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos laišką, kuriame buvo pasiūlyta prisijungti prie nemokamų privačių žingsnių iššūkių. Mano vaikai labai greitai prisijungė ir mes žingsniuojame labai sparčiai, lenktyniaujame vienas su kitu ir mums yra be galo smagu“, – dar pirmąją iššūkio savaitę džiaugėsi mokytoja Lina.

Iššūkis virto ištisu mokyklos projektu

Įdiegus dar keletą atnaujinimų, šiandien mokytojai, moksleiviai ir jų tėvai mobiliojoje programėlėje „#walk15“ gali ne tik skaičiuoti žingsnius bei dalyvauti žingsnių iššūkiuose, bet ir auginti virtualius, aplinkosaugos tema edukuojančius medžius bei atrasti gražiausius šalies pažintinius pasivaikščiojimo maršrutus.

Vilniaus MINTIES gimnazijos mokytoja Nijolė
Vilniaus MINTIES gimnazijos mokytoja Nijolė

„Gavusi informaciją apie žingsnių iššūkius, ja labai susidomėjau ir pagalvojau, kad žingsniuodama pati savo pavyzdžiu galiu užkrėsti ir savo auklėtinius. Visa tai virto netgi dar gražesne realybe, nei tikėjausi. Pirmajame žingsnių iššūkyje, kurį pavadinau „Pirmyn su šypsena“, dalyvavo 21 gimnazistas. Nuo birželio 1 dienos, prasidėjus projektiniams darbams, pasitariau su „#walk15“ komanda bei savo kolegomis ir nusprendėme sukurti antrą, visiškai naują projektą – iššūkį „Virtualių medžių auginimas“. Į projekto kūrimą įsitraukė dar devyni mokyklos mokytojai, o kartu išsiplėtė ir moksleiviams projekto nešama nauda. Juo skatinome ne tik fizinį aktyvumą, bet ir praktiškai susipažinome su ekologijos temomis, kūrėme ir piešėme, atradome naujas miesto ir gamtos vietas“, – pasakoja Vilniaus „Minties“ gimnazijos fizinio ugdymo mokytoja Nijolė.

Mokytoja Nijolė pasakoja, kad iššūkio metu surinko daugiau nei 1 mln. žingsnių, o visą šį laiką ją aktyviai vytis bandė ir jos vyresniųjų klasių mokiniai.

„Vieno auklėtinio mama netgi pasakojo, kad tam jau esant galimybei, auklėtiniai kasdien susiburdavo ir kartu eidavo, kad surinktų kuo daugiau žingsnių“, – pasakojo Vilniaus „Minties“ gimnazijos mokytoja.

Vilniaus MINTIES gimnazijos mokinės Ievos darbas
Vilniaus MINTIES gimnazijos mokinės Ievos darbas

Pirmojo žingsnių iššūkio metu „Pirmyn su šypsena“ mokiniai kartu su mokytoja Nijole nuėjo beveik 4 mln. žingsnių. Ėmus auginti virtualius medžius, antrojo iššūkio metu surinkta dar netoli 3 mln. žingsnių, o visi kartu dalyviai užaugino per 9,5 tūkst. virtualių medžių. Pastarieji atitinka skaičių realių, kuriuos įdarbiname perdirbti CO2 tą patį atstumą įveikdami automobiliu.

Parsisiųsti nemokamą mobiliąją programėlę „#walk15“ galima adresu: https://walk15.lt/